Sinopsis Wanita Syurga (Drama Malaysia)




Wanita Syurga merupakan drama terbaru yang di tayangkan dalam slot Akasia, hasil karya terbaru dari Zamriez Golden Pictures untuk saluran TV3. Drama adaptasi Novel ini akan menggantikan series drama siri My Lovely Driver di bulan ramadhan. 




SINOPSIS WANITA SYURGA :


Wanita Syurga menceritakan tentang Ardini (Siti Khadijah Halim), seorang wanita yang menikah dengan Amar (Redza Rosli), pelajar terkenal di universitasnya. Ardhini telah menghentikan pekerjaannya sebagai desainer interior sepenuh waktu untuk memberikan fokus yang lebih kepada keluarga kecilnya itu. 

Meskipun memiliki dua anak, Wanna dan Warith, kehidupan Ardini terasa tidak lengkap. Farah (Riena Diana), orang ketiga yang tiba tiba datang tanpa di undang, mengubah kehidupan dan hubungan antara Ardini dan Amar.

Tanpa pengetahuan keluarga, Amar dan Farah mengikat tali perkahwinan di luar negeri. Sejak saat itu, Ardini dan anak - anaknya teraiabkan karena Amar memberikan lebih perhatiannya kepada Farah karena dia anak seorang pengusaha kaya raya.

Ardini terpaksa melepaskan anak - anaknya, Wanna dan Warith demi membebaskan diri dari perkahwinan yang di curangi oleh suaminya tersebut. Namun, kasih sayang membuatnya menyadari bahwa dia tidak mampu kehilangan anak - anaknya.

Pengorbanan itu menguatkan tekad Ardini untuk mendapatkan haknya kembali. Kehadiran Luqman (Nazim Othman), seorang pengacara syariah dan juga teman Ardini, memberikan harapan baru. Ardini bertekad untuk merebut kembali haknya yang sudah di rampas. 

Menghadapi masalah rumah tangga itu, Ardini turut mendapatkan dukungan kuat dari Ibu Faizah, yang merupakan ibu mertuanya.




PEMAIN WANITA SYURGA :

  1.  Siti Khodijah Halim, sebagai  Ardini Zahira

  2. Redza Rosli, sebagai Amar Ilhami

  3.  Riena Diana, sebagai Farah Mokhtar

  4. Nazim Othman, sebagai Luqman

  5. Shah Iskandar

  6. Zamarul Hisham

  7. Wan Sharmila

  8. Syazuwan Hassan

  9. Marissa Yasmin

  10. Amyza Aznan

  11. Puteri Khareeza

  12. Syamim Farid

  13. Arieana Mikayla

  14. Annie Mosha




Posting Komentar

0 Komentar